YEŞİM MARGILIÇ - GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT ( KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ)
GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT
(KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ)
ACTİVİTY NAME: GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT
Purpose: To
enable children to learn the concepts of reducing their carbon footprint and
global citizenship in a fun way.
Target Age Group:
7-10 years old
Duration:
45-60 minutes
Required Materials:
World map, flags or stickers representing countries, recyclable materials,
cards with clues.
Activity Flow:
Task 1: "Responsibilities
of Being a Global Citizen"
The concept of global
citizenship is explained to the children.
"Even though we all live
in different countries, we share the same world.
What kind of responsibility do
you think everyone should take to protect our planet?" is asked.
Attention is drawn to the
subject.
Task 2: The world map is laid
out in the middle of the classroom.
Flags are pasted where the countries
are located.
Visuals of events that cause
carbon footprints are pasted in the countries marked on the map.
(For example, destruction of
the Amazon rainforest, plastic pollution, excessive energy use, etc.).
Children hold each other's
hands and form a circle. They all chant the slogan "We all live in the
same world and it is our duty to protect it!"
Task 3: As global citizens,
what responsibilities should we take to protect our planet, starting with our
own country? The question is asked.
Each student develops a
creative solution to reduce the carbon footprint of their own country.
They make personal promises
about global citizenship and reducing their carbon footprint, and they complete
the activity by displaying these promises on the classroom board titled "A Global Citizen's Contract".
This activity develops
children's awareness of global citizenship while also allowing them to produce
solutions to reduce their carbon footprint. It also encourages teamwork and
creative thinking.
DİSSEMİNATİON:
The same activity is asked to be done by all classes in the school, creating "OUR SCHOOL'S GLOBAL CITIZENSHIP CONTRACT".
---------------------------------------------------
Etkinlik Adı: KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ
Amaç: Çocukların
karbon ayak izini azaltma ve küresel vatandaşlık kavramlarını eğlenceli bir
şekilde öğrenmelerini sağlamak.
Hedef Yaş
Grubu: 7-10 yaş
Süre: 45-60
dakika
Gerekli
Malzemeler: Dünya haritası, ülkeleri temsil eden bayraklar veya
çıkartmalar, geri dönüştürülebilir malzemeler, ipuçları içeren kartlar.
Etkinlik
Akışı:
1. Görev:
"Dünya Vatandaşı Olmanın Sorumlulukları"
Çocuklara küresel vatandaşlık kavramı anlatılır.
"Hepimiz farklı ülkelerde yaşasak da aynı dünyayı
paylaşıyoruz.
Sizce gezegenimizi korumak için herkes nasıl bir
sorumluluk almalı?" sorusu sorulur. Konuya dikkat çekilir.
2. Görev: Dünya
haritası sınıfın ortasına serilir. Bayraklar ülkelerin bulunduğu yerlere
yapıştırılır.
Haritanın üzerinde işaretlenen ülkelerde karbon ayak izine
sebep olan olayların görselleri yapıştırılır.
(Örneğin, Amazon ormanlarının yok olması, plastik kirliliği, aşırı
enerji kullanımı vb.).
Çocuklar birbirlerinin ellerini tutarak bir daire oluşturur. Hep
birlikte "Hepimiz aynı dünyada
yaşıyoruz ve onu korumak bizim görevimiz!" sloganını söylerler.
3. Görev:
Küresel vatandaş olarak bizlerin de öncelikle kendi ülkemizden başlayarak
gezegenimizi korumak için hangi sorumlulukları almalıyız? Sorusu yöneltilir.
Her öğrenci kendi ülkesinin karbon ayak izini azaltacak
yaratıcı bir çözüm geliştirir. Küresel vatandaşlık ve karbon ayak izini azaltma
konusunda kişisel sözler verirler ve bu sözleri "Bir Küresel Vatandaşın Sözleşmesi" başlıklı sınıf panosunda
sergileyerek etkinliği tamamlarlar.
Bu etkinlik, çocukların küresel vatandaşlığı bilincini
geliştirirken, aynı zamanda karbon ayak izini azaltmak için çözüm üretmelerini
sağlar. Aynı zamanda takım çalışmasını ve yaratıcı düşünmeyi teşvik eder.
Yaygınlaştırma:
Aynı etkinliği okuldaki tüm sınıfların yapması istenerek “ OKULUMUZUN KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ ” oluşturulur.
Comments
Post a Comment