YEŞİM MARGILIÇ - GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT ( KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ)

 


YEŞİM MARGILIÇ 


GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT 

(KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ)      


ACTİVİTY NAME: GLOBAL CITIZENSHIP AGREEMENT

Purpose: To enable children to learn the concepts of reducing their carbon footprint and global citizenship in a fun way.

Target Age Group: 7-10 years old

Duration: 45-60 minutes

Required Materials: World map, flags or stickers representing countries, recyclable materials, cards with clues.

Activity Flow:

Task 1: "Responsibilities of Being a Global Citizen"

The concept of global citizenship is explained to the children.

"Even though we all live in different countries, we share the same world.

What kind of responsibility do you think everyone should take to protect our planet?" is asked.

Attention is drawn to the subject.

Task 2: The world map is laid out in the middle of the classroom.

Flags are pasted where the countries are located.

Visuals of events that cause carbon footprints are pasted in the countries marked on the map.

(For example, destruction of the Amazon rainforest, plastic pollution, excessive energy use, etc.).

Children hold each other's hands and form a circle. They all chant the slogan "We all live in the same world and it is our duty to protect it!"

Task 3: As global citizens, what responsibilities should we take to protect our planet, starting with our own country? The question is asked.

Each student develops a creative solution to reduce the carbon footprint of their own country.

They make personal promises about global citizenship and reducing their carbon footprint, and they complete the activity by displaying these promises on the classroom board titled "A Global Citizen's Contract".

This activity develops children's awareness of global citizenship while also allowing them to produce solutions to reduce their carbon footprint. It also encourages teamwork and creative thinking.

 

DİSSEMİNATİON:

The same activity is asked to be done by all classes in the school, creating "OUR SCHOOL'S GLOBAL CITIZENSHIP CONTRACT". 


---------------------------------------------------






Etkinlik Adı: KÜRESEL VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ

Amaç: Çocukların karbon ayak izini azaltma ve küresel vatandaşlık kavramlarını eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlamak.

Hedef Yaş Grubu: 7-10 yaş

Süre: 45-60 dakika

Gerekli Malzemeler: Dünya haritası, ülkeleri temsil eden bayraklar veya çıkartmalar, geri dönüştürülebilir malzemeler, ipuçları içeren kartlar.

Etkinlik Akışı:

1. Görev: "Dünya Vatandaşı Olmanın Sorumlulukları"

Çocuklara küresel vatandaşlık kavramı anlatılır.

"Hepimiz farklı ülkelerde yaşasak da aynı dünyayı paylaşıyoruz.

Sizce gezegenimizi korumak için herkes nasıl bir sorumluluk almalı?" sorusu sorulur. Konuya dikkat çekilir.

2. Görev: Dünya haritası sınıfın ortasına serilir. Bayraklar ülkelerin bulunduğu yerlere yapıştırılır.

Haritanın üzerinde işaretlenen ülkelerde karbon ayak izine sebep olan olayların görselleri yapıştırılır.  (Örneğin, Amazon ormanlarının yok olması, plastik kirliliği, aşırı enerji kullanımı vb.).

Çocuklar birbirlerinin ellerini tutarak bir daire oluşturur. Hep birlikte "Hepimiz aynı dünyada yaşıyoruz ve onu korumak bizim görevimiz!" sloganını söylerler.

3. Görev: Küresel vatandaş olarak bizlerin de öncelikle kendi ülkemizden başlayarak gezegenimizi korumak için hangi sorumlulukları almalıyız? Sorusu yöneltilir.

Her öğrenci kendi ülkesinin karbon ayak izini azaltacak yaratıcı bir çözüm geliştirir. Küresel vatandaşlık ve karbon ayak izini azaltma konusunda kişisel sözler verirler ve bu sözleri "Bir Küresel Vatandaşın Sözleşmesi" başlıklı sınıf panosunda sergileyerek etkinliği tamamlarlar.

 

Bu etkinlik, çocukların küresel vatandaşlığı bilincini geliştirirken, aynı zamanda karbon ayak izini azaltmak için çözüm üretmelerini sağlar. Aynı zamanda takım çalışmasını ve yaratıcı düşünmeyi teşvik eder.

 

Yaygınlaştırma:

Aynı etkinliği okuldaki tüm sınıfların yapması istenerek “ OKULUMUZUN KÜRESEL  VATANDAŞLIK SÖZLEŞMESİ ” oluşturulur.

 







Comments

Popular posts from this blog

Organic Waste activity

e-Twinning Project CARBON FOOTPRİNT Stem3